A modern társadalom kihívásai közepette a pedagógusok és gyógypedagógusok nemcsak saját mentális jóllétük megőrzéséért felelősek, hanem példát is mutatnak diákjaik számára. A reziliencia nem csupán a stresszhelyzetek kezelését jelenti, hanem olyan készségek és személyiségjegyek kialakítását is, mint a kitartás, a pozitív énkép, a kudarcokból való tanulás és a belső motiváció erősítése.
A szakmai nap célja az volt, hogy a résztvevők megismerjék és elsajátítsák azokat a módszereket, amelyek segítségével:
érzelmi biztonságot nyújthatnak a gyerekeknek,
hatékony megküzdési stratégiákat mutathatnak számukra,
pozitív visszajelzésekkel erősíthetik önbizalmukat és önhatékonyságukat.
A program meghívott előadója Dr. Tapolyai Emőke klinikai és pasztorálpszichológus, felsővezetői coach volt, aki előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy a reziliencia tanulható és fejleszthető készség. Hangsúlyozta: a pedagógusoknak lehetőségük és felelősségük van abban, hogy a diákok számára mintát adjanak a kudarcok kezelésére, a belső erőforrások mozgósítására és a lelki rugalmasság megőrzésére.
A rendezvény hozzájárult ahhoz, hogy a pedagógusok saját szakmai eszköztárukat bővítsék, és a mindennapi nevelési gyakorlatukba olyan módszereket építsenek be, amelyek a diákok mentális egészségét és hosszú távú boldogulását is támogatják.
A lelki rugalmasság fejlesztése nemcsak a gyermekek, hanem a pedagógusok számára is védőfaktorként működik a pszichés terhelésekkel, a kiégéssel és a fokozódó társadalmi kihívásokkal szemben. A program így közvetlenül szolgálta a projekt átfogó célját: esélyt adni minden gyermeknek egy kiegyensúlyozottabb, sikeresebb élethez.