Sölch Gellért az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV) díjkiosztója előtt mondott köszöntőjében úgy fogalmazott, a tanulók motivációja sokféle, de minden bizonyítási vágy és háttértámogatás az elvégzett munkával és az elért eredménnyel együtt járó felelősség ügyéhez emeli a tanulót.
A kapott talentumot érdemes tovább kamatoztatni, a tehetséget és a tudást építő cselekvésbe fordítani - hangoztatta.
A helyettes államtitkár a díjazottaknak azt kívánta, hogy találják meg a megfelelő utat a felsőoktatásban és az életben, ahol a megszerzett tudást a legjobban tudják kamatoztatni.
Sölch Gellért a díjazottak mellett elismerését fejezte ki a felkészítő pedagógusoknak és a verseny lebonyolításában résztvevőknek. Mint mondta, a tanárok fáradozása olyan hozzáadott érték, amely méltó módon segíti a magyar köznevelés és a magyar középiskolai oktatás ügyét.
Felidézte, hogy az OKTV száz évvel ezelőtt indult négy tantárggyal, majd Klebelsberg Kuno miniszter intézményesítette a versenyt, és garantálta annak további fenntartását.
Kiemelte, az OKTV ma is megfelelő terep és lehetőség a kiemelkedő tanulók tudásának összemérésére.
Nagy-Vargha Zsófia, a Kulturális és Innovációs Minisztérium fiatalokért felelős helyettes államtitkára azt mondta, a mostani díjátadón nemcsak a tudást ismerik el, hanem azt a közös munkát, együttműködést és támogatást, ami ahhoz kellett, hogy a tudás kibontakozhasson.
A felkészítő pedagógusokhoz szólva kiemelte: munkájuk pótolhatatlan.
Kiemelte: az OKTV nemes versengés, amelyet továbbra is támogatni fognak a Nemzeti Tehetség Programban.
Brassói Sándor, az Oktatási Hivatal (OH) elnöke arról beszélt, hogy az OKTV díjkiosztója "komoly és sokszereplős ünnep"; a tehetséges fiatalok, felkészítő tanáraik, a szülők és a köznevelés ünnepe.
Az Oktatási Hivatal írásos összegzése szerint ebben a tanévben 28 tantárgy 39 kategóriájában hirdettek versenyeket, amelyekre az OH 18 074 tanulótól 23 993 jelentkezést regisztrált. A megmérettetésen az ország 641 középiskolájából, azaz a középiskolák közel feléből vettek részt diákok.
Az idei döntőkben az 1. és 30. helyezés közötti eredményt elérő tanulók 212 különböző középiskola diákjai voltak, ami jól mutatja, hogy az ország számos intézményében magas szintű tehetséggondozó munka folyik - írták.