Ismertették: a G-pavilon 1700 négyzetméternyi területén több mint húsz cég és egyesület vesz részt, mintegy ötven jármű és részegység bemutatásával idézik fel a hazai járműgyártás múltját, jelenét, jövőjét, globális jelentőségét.
A rendezvény mottója az idén "Szakemberekkel, fiatalokkal a tudatos mobilitásért, közlekedésbiztonságért, környezetvédelemért, a jövőért!", tükrözve az Autós Nagykoalició egyik fő törekvését, az autós szakma népszerűsítését, az utánpótlás biztosításának támogatását. Az ANK jóvoltából a járműgyártás iránt érdeklődő ezer középiskolás diák ezúttal is ingyenes belépővel nézheti meg a kiállítást.
A kiállítás a 15. században Kocs községben készült őskocsitól kezdve végigvezet az autóipar több évszázados történelmén, és bemutatja, hogy a magyar szakemberek milyen megoldásokkal segítették az autóipar fejlődését. Az idén sem hiányozhat a kiállításról a Galamb József által tervezett Ford T-modell, és először lesz látható nyilvánosan az egyetlen muzeális Ikarus terepjáró, valamint több Csepel márkájú, szigetszentmiklósi gyártású Laplander. Kiállítanak drónokból álló légiflottát, vízi járművet, muzeális és új mentő-, tűzoltó-, rendőrautókat, a Magyar Közút speciális gépeit, a Volánbusz járműveit, valamint a rendszerváltás óta Magyarországon gyártott modelleket. Bemutatkozik a sikeres magyar autóversenycsapat, az M1RA, valamint a BME Formula Racing Team magyar 4WD-elektromos-autonóm Formula versenyautója is.
A szervezők a gyerekekre is gondoltak, ők interaktív minivárosban elektromos járművekkel próbálgathatják a biztonságos autózást és motorozást.
A közleményben tájékoztatnak arról is, hogy a kiállítás ötletgazdája, Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke az AMTS keretében fogja átadni az idei Év magyar autója díjait.