Bálint Zsófia emlékeztett arra, hogy egy évvel ezelőtt még az alkatrészhiány szorította korlátok közé az értékesítést, a márka "parádés" évet zárhatott volna, ha a gyártás lépést tud tartani a megrendelésekkel. Mindazonáltal a Peugeot jól teljesített - jegyezte meg -, globálisan 3,7 százalékkal, Európában 4,6 százalékkal estek vissza az eladásai.
Tájékoztatása szerint Magyarországon kismértékben javult a márka részaránya 2022-ben, a teljes piac 10,87 százalékos zsugorodása mellett a Peugeot értékesítése 10,7 százalékkal esett vissza.
A magyarországi Peugeot márkakereskedők tavaly 3167 járművet adtak el, ezzel a márka részesedése az újautó-piacon 2,45 százalékos. Az eladások 32 százaléka teherjármű, ez a szegmens 22 százalékkal esett vissza, miközben a teljes piac 23,2 százalékkal zuhant tavaly.
A márka vevőinek 80 százaléka flottavásárló, és Bálint Zsófia úgy látja, ez az arány még nőhet is, mert a magánügyfelek egyre inkább eltűnnek a piacról. Rámutatott: az orosz-ukrán háború nyomán fellépett gazdasági bizonytalanság több oldalról is megtépázta a járművásárlás iránti érdeklődést: a lakosság vásárlóereje az infláció következtében gyengült, az üzemanyagok ára drágult, az autók ára 30-40 százalékkal kúszott feljebb, eközben a finanszírozási lehetőségek drasztikusan romlottak.
Kitért arra, hogy a flottavásárlók aránya tolódik a kisvállalkozások felé, ugyanakkor ebben a körben is jelenséggé vált a megrendelések lemondása.
Beszámolt arról, hogy az importőr P Automobil Import Kft.-vel szerződésben lévő Peugeot márkakereskedéseket nem ingatta meg a nehéz gazdasági környezet, takarékossággal, energetikai beruházásokkal racionalizálták megnövekedett költségeiket, így a 29 értékesítési pontból egyet sem kellett bezárni.
Bálint Zsófia reálisnak látja az idei évre 3800 jármű eladását Magyarországon. Ennek eléréséhez nagy reményt fűznek a most bevezetett 408-as modellhez, amellyel új piaci szegmensben jelenik meg a Peugeot. A modell plug-in hibrid, benzines, később pedig teljesen elektromos hajtással is kapható lesz. A puretech benzinmotoros változatot a későbbiekben a szentgotthárdi motorgyárban készült motorokkal is szerelik majd, ennek a motornak a gyártása az idén kezdődik meg ezen a helyszínen.
A Peugeot korábban bejelentett terve szerint 2023-ban gyártásában lendületet vesz az elektrifikáció, valamennyi modellje elérhető lesz hibrid vagy elektromos változatban, 2025-re pedig mindegyik személy- és teherautó modelljéből lesz tisztán elektromos. A márka 2030-tól csak elektromos járműveket fog értékesíteni az Európai Unióban, 2038-ra pedig karbonsemlegessé teszi tevékenységét.