A szerdán közzétett Távközlés, internet, televíziószolgáltatás, 2021. III. negyedév című kiadvány szerint az egy - internetelérést biztosító - aktív SIM-kártyára jutó adatforgalom megközelítette a 25 GByte-ot.
Tavaly a harmadik negyedévben a mobilhálózatból indított hívások száma 2,4 százalékkal, időtartama 1,7 százalékkal bővült egy év alatt. A beszélgetések átlagos ideje (3,2 perc) elmaradt az előző negyedévekben, a Covid19-járvány tetőzésekor mért értékektől. Egy mobil-előfizetésre átlagosan napi 5,7 perc beszélgetés jutott, ami megegyezik az egy évvel ezelőtti értékkel - közölte a KSH.
A vezetékes fővonalak száma - száz lakosra 31 - 2021. III. negyedév végén 5,3 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál. A harmadik negyedévben 13 százalékkal kevesebb vezetékes hívást indítottak a magyarországi előfizetők, mint egy évvel korábban.
A vezetékes telefonálással töltött idő csökkenő tendenciát mutatott az utóbbi években, 2020-at azonban összességében növekedés jellemezte, amihez a kialakult járványügyi helyzet is nagyban hozzájárult. Tavaly a III. negyedévben viszont már a beszélgetések száma és időtartama is visszaesett az egy évvel korábbihoz képest, a vezetékes hívások átlagos ideje újra 6,0 perc alá csökkent - írták.
Egy aktív SIM-kártyáról átlagosan négyszer több hívást indítottak, mint vezetékes vonalról. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő 90 százalékát mobiltelefonról kezdeményezett hívások tették ki az időszakban a KSH adatai szerint.
A KSH kiemelte, hogy a digitalizáció egyre inkább felértékelődik a járványhelyzet nyomán, az internethasználat a mindennapok szerves részévé vált. A helyhez kötött (vezetékes és helyhez kötött vezeték nélküli) internet-előfizetések száma 2021. III. negyedév végén 3,3 millió volt, 2,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A 2021. III. negyedévi, helyhez kötött internetszolgáltatásból származó bevételváltozás meghaladta az előfizetésszám bővülését: a 40 milliárd forintos árbevétel 7,3 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál, ennek majdnem fele kábeltévé-hálózaton szolgáltatott technológiából származott. A legdinamikusabb növekedést az optikai hálózaton szolgáltatott technológia mutatta, a 11 milliárd forintos árbevétel 19 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
A vezetékesinternet-szegmens minőségi fejlődését mutatja a KSH szerint, hogy az előfizetések a fejlett hozzáférést biztosító kategóriákban (kábeles és optikai technológiák) eltolódtak a kiemelkedően gyors sebességet biztosítók irányába.
A KSH közölte: a negyedév végén a televíziószolgáltatás előfizetéseinek száma 1,0 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz mérten, és meghaladta a 3,7 milliót. A szolgáltatás 86 százaléka már digitális technológián történik.
A telefon-, internet- és televíziószolgáltatást nyújtó, kijelölt gazdasági szervezetek az előzetes adatok alapján több mint 245 milliárd forint árbevételt értek el, ennek 57 százaléka mobilszolgáltatás nyújtásából ered. Az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ágban működő vállalkozások értékesítési árbevétele 110 százalékkal 1103 milliárd forintra emelkedett a negyedévben.