Az SMMT (Society of Motor Manufacturers and Traders) adatai szerint júliusban 53,4 ezer autót gyártott a brit autóipar, 37,6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Február óta júliusban nem érte el első alkalommal a brit autógyártás az egy évvel korábbi volument. Az idei július egyúttal 1956 óta a leggyengébb júliusa volt a brit autóiparnak.
A brit autóipar júliusi termelésének 84,6 százaléka ment exportra. A 45,2 ezres júliusi exporttermelés 37,4 százalékkal, a belföldi piacra gyártott 8,2 ezer pedig 38,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A júliusban gyártott autóknak több mint egynegyede, 26,0 százaléka volt alternatív hajtású, ami a valaha elért legmagasabb arány. A brit autóipar az év eleje óta július végéig 126,7 ezer teljesen elektromos és hibrid autót gyártott.
Az év eleje óta összesen 552,3 ezer autót gyártott a brit autóipar, 18,3 százalékkal többet, mint az előző évben, de 28,7 százalékkal kevesebbet a 2019 azonos periódusában legyártott 774,7 ezernél.
"A júliusi adatok jól tükrözik azokat az extrém nehézségeket, amelyeknek a brit autóipar ki van téve" - kommentálta a havi jelentést Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója. Rámutatott, hogy a járványvédelmi korlátozó intézkedések már lazulnak ugyan, az autóipar teljesítményét fékező félvezetőalkatrész-hiány azonban egyelőre nem mutatja az enyhülés jeleit.