A helyszínen tartott pénteki sajtótájékoztatón Kiss Dávid, a versenyt szervező Járműmérnökök Egyesülete elnöke elmondta: a legkülönfélébb, vagyis hagyományos, elektromos és önvezető autókkal egyaránt zajló versenynek másodszor ad helyet a ZalaZone Járműipari Tesztpálya. A megmérettetésnek 2007 óta van magyar csapat résztvevője, az első hazai futamot pedig 2010-ben szervezték meg.
Csütörtöki Tamás, az egyesület rendezvényszervezésért felelős tagja azt is hozzátette: 2016 óta kelet-európai régiós versenyként szervezik a magyarországi futamokat. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával jövőre már 90, 2021-ben pedig 100 csapat versenghet a Formula Student East magyar futamán, amivel a világ egyik legrangosabbjának számító németországi verseny méreteit is elérik.
Vigh László országgyűlési képviselő (Fidesz), a tesztpálya miniszteri biztosaként felidézte, hogy az elektromos és autonóm autók tesztelésére alkalmas pályának májusban már át is adták az első ütemét, és olyan jelentős a világ minden tájáról az érdeklődés, hogy a félkész komplexum már meglévő pályaelemein - zárt környezetben - még a verseny ideje alatt is folynak a járműipari cégek tesztjei.
Hozzátette, hogy a zalaegerszegi "Szílicium-völgyben" zajló autóipari innovációs tevékenységek mind ugyanazt a célt szolgálják: ha valaki elindul az úton, biztonságosan elérje a célpontját.
Vigh László azt is közölte: Benkő Tibor honvédelmi miniszter csütörtöki zalaegerszegi látogatásán elhangzott, hogy a ZalaZone pályáját több milliárd forintos újabb fejlesztésekkel haditechnikai eszközök tesztelésére is alkalmassá teszik a későbbiekben, továbbá a honvédségi oktatásban is szerepet szánnak a létesítménynek.
Vadvári Tibor, Zalaegerszeg alpolgármestere (Fidesz-KDNP) arra emlékeztetett, hogy a mintegy 45 milliárd forintos beruházás keretében épülő tesztpálya olyan fejlesztéseket is generál, mint a szomszédságában épülő egyetemi kutatóközpont. Ez a központ és a mérnökhallgatók versenysorozata pedig azonos célt szolgál, az ipar és a felsőoktatás kapcsolatát, hiszen a piaci és kutatási igények összefonódnak ebben a környezetben.
Háry András, a ZalaZone ügyvezető igazgatója elmondta: egy ilyen versenynek azért is örömmel adnak helyet, mert azok a mérnökjelöltek vesznek részt rajta több ország csapatának tagjaiként, akik később éppen a járműipari fejlesztésekben kapnak szerepet. Így már most megtapasztalhatják, hogy a nemzetközi ügyfelekkel rendelkező pálya milyen versenyképes szolgáltatásokat és környezetet kínál az ide érkezőknek.
Az ügyvezető jelezte továbbá, hogy jelenleg a tesztpálya három modulja használható, jövő nyárra további három is használathoz közeli állapotban lesz már.