A konszern fogyasztói üzletága, a Huawei Consumer Business Group az idei év első felében 155 milliárd jüan (22,68 milliárd dollár) értékesítési árbevételre tett szert, magasabbra az előző évinél. A globális bevétel növekedésének mértékéről a Huawei nem szolgált adattal, de tájékoztatása szerint az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) térségben 73 százalékkal növelte forgalmát, Kínában pedig 37 százalékkal.
A bevételnövekedést elsősorban az új prémium kategóriás okostelefon modellek piaci sikerének tulajdonítják.
Értékesítési sikereinek köszönhetően a Huawei a második negyedévben a globális okostelefon-piac második legnagyobb szereplőjévé lépett elő, megelőzve az Apple-t. A bostoni Strategy Analytics piackutató cég kimutatása szerint 54,2 millió készülék eladásával 15,5 százalékos piaci részesedésre tett szert.
A közlemény a szintén amerikai IDC informatikai és távközlési piackutató cég felmérését idézi, amely szerint a Huawei piaci részesedése eléri a 15,8 százalékot. Az Apple 11,8 százalékos piaci részesedéssel a harmadik helyre szorult, az első helyet, 20,4 százalékkal, továbbra is a Samsung birtokolja.
Richard Yu, a fogyasztói üzletág igazgatója az első fél év eredményeit összefoglalva elmondta: "Az elmúlt hat hónapban a vártnál is erőteljesebb, szinte hihetetlen növekedés jellemezte az üzletágat és a termékeladásokat. A Huawei célja továbbra is kínálatának folyamatos fejlesztése, és különös figyelmet fordít például a mobil mesterséges intelligenciára és a felhőre."