A konszern pénteki bejelentése szerint az idei első hat hónapban a VW a tavalyinál 6,3 százalékkal több, 3,12 millió autót adott el. Júniusban a VW az egy évvel korábbinál 4,2 százalékkal több, 534 ezer autót értékesített.
Kínában, ahol eladásainak 48 százalékát bonyolítja a VW, júniusban mindössze 1,7 százalékkal növelte eladásait. Ez a július elsejétől egyes modelleknél 25 százalékról 15 százalékra csökkenő importvámokra vezethető vissza, ami vásárlásaik elhalasztására késztette a kínai vevőket. Az év eleje óta viszont több mint hat százalékkal növelte eladásait a VW Kínában.
A VW márka értékesítési igazgatója, Jürgen Stackmann az értékesítési adatokat kommentálva megjegyezte, hogy az év második fele jóval nagyobb kihívást fog jelenteni mint az első. Elmondta: az átállás a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) emissziós követelmények teljesítésére késedelmeket okozhat Európában egyes modellek értékesítésénél. A VW emiatt a harmadik negyedévben néhány napra kénytelen is lesz leállítani a szerelőszalagokat wolfsburgi üzemében.