Az American Valhalla című dokumentumfilm az amerikai rock két fenegyerekének zenei együttműködését mutatja be. Iggy Pop és a Queens of the Stone Age frontembere, Josh Homme 2016-ban közös lemezt készített Post Pop Depression címmel, amelyet a kritikusok és a közönség is kedvezően fogadott.
A filmben utazásra invitálja a nézőt a két zenész a kaliforniai sivatagban felvett első demóktól az album megjelenésén át az azt követő amerikai és európai turnéig, amelynek csúcspontja a legendás londoni Royal Albert Hallban rendezett előadás volt. A film, amelyet Andreas Neumann és Josh Homme rendezett, és amelyben az idei Szigeten fellépő Arctic Monkeys dobosa, Matt Helders is feltűnik, csütörtök este az Uránia Nemzeti Filmszínházban, hétfőn pedig a Toldiban látható.
A Velencei Filmfesztiválon díjat nyert olasz rendezőnő, Susanna Nicchiarelli új filmje, a Nico, 1988 című road movie a Velvet Underground énekesnője és Andy Warhol egyik legfontosabb múzsája, Nico életének utolsó éveit mutatja be. A Christa Päffgen néven született előadó számai nagy hatással voltak a hetvenes és nyolcvanas évek, valamint az azóta eltelt időszak generációinak művészetére. A sötétség papnőjének hívott Nico negyvenéves kora után találta meg igazi önmagát: ekkor vetette le szépségének béklyóit és újraépíthette kapcsolatát elfeledett fiával. 1985-ös magyarországi koncertjét Live in Pécs címmel a Bahia kiadó jelentette meg kazettán. A versenyfilmet április 9-én az Urániában, 12-én pedig a Toldiban vetítik.
A RocKabul című zenei dokumentumfilm az első afgán heavy metál együttes, a District Unknown pályáját követi nyomon, miközben az afgán főváros underground zenei színtereire kalauzolja a nézőt. Tagjai - Qasem Foushanji (basszusgitár, szintetizátor, vokál), Pedram Foushanji (dob, ütőhangszerek), Yusef "Yo Khalifa" Ahmad Shah (ének, billentyűs hangszerek), Sulleiman Omar (gitár, billentyűs hangszerek, vokál) - autodidakta módon képezték magukat.
A zenész-filmrendező Travis Beard 2009-ben fedezte fel az afgán csapatot és az első időktől kezdve kamerájával követte útjukat, valamint tanácsokkal látta el őket karrierjük beindításával kapcsolatban. A film bemutatja, hogy a rockzenét az afganisztáni vallási fanatikusok a sátán szerzeményének tartják, és minden művelőjét üldözik. Az ausztrál születésű Travis Beard a Metal Hammer magazin Global Metal díját nyerte alkotásáért, a rendezővel vasárnap és hétfőn a vetítések után a Kino Caféban találkozhat a magyar közönség.