Czunyiné Bertalan Judit elmondta, digitális eszközökre, továbbképzésre vagy módszertani fejlesztésre lehetett pályázni. Az iskolák olyan digitális pedagógiai módszertani megoldásokra pályázhattak, amelyek segítik a digitális oktatási stratégia bevezetését.
Közölte, sok iskola pályázott a "robotika, robotprogramozás, kódolást támogató programokra". Ezzel összefüggésben emlékeztetett arra, hogy Magyarország rendezheti meg 2019-ben a robotprogramozási világverseny döntőjét.
Schanda Tamás ismertetése szerint az uniós forrású programon a köznevelési intézmények fenntartói indulhattak. Közölte, összesen 59 pályázatot támogattak és több mint milliárd forint fejlesztési forrást a kevésbé fejlett régiókban osztották szét. A digitális átállást segítő programban több mint 1200 pedagógus képzését is biztosítják - mondta.
A legtöbb vissza nem térítendő támogatást, csaknem 716 millió forintot Borsod-Abaúj-Zemplén megye kapta.
Közölte, a pályázatok elbírálásánál a matematika, a szövegértés, a természettudományos ismeretterjesztés és a problémamegoldó gondolkodás és kreativitás voltak azok a területek, melyekre koncentráltak.
A nyertes pályázók feladata az, hogy legalább egy területen digitális pedagógiai módszert dolgozzanak ki, és azt valósítsák is meg a tanítási gyakorlatban. A nyertes pályázók vállalták azt is, hogy a tanórák legalább 40 százalékát a kidolgozott mószertan alapján tartják meg.
Schanda Tamás arra hívta fel a figyelmet, hogy a digitális kompetenciafejlesztés hat az ország gazdasági növekedésére, a foglalkoztatottságra és a versenyképesség erősítésére.
A pályázat eredményei elérhetőek a https://www.palyazat.gov.hu kormányzati oldalon.