Az MTI-nek elküldött közlemény szerint az augusztusi kutatásban ezer 25-65 éves, önálló jövedelemmel rendelkező bankhasználó vett részt.
Kiemelték, hogy ötből négy szülő, jellemzően 11-12 éves kortól, heti rendszerességgel ad zsebpénzt a gyerekének, és 77 százalékuk gondolja úgy, hogy ezzel könnyebben megtanítható a pénz kezelése. A szülők 52 százaléka az iskolai büfében való vásárlásra, 48 százaléka szórakozásra, mozira, míg 43 százalékuk a hobbihoz és sportoláshoz szükséges kisebb dolgok megvásárlására ad pénzt.
A megkérdezettek kétharmada szerint a pénzügyi nevelés leginkább a szülők felelőssége, és a legfontosabb, hogy a gyermekek megtanulják a pénz értékét, beosztását és megtakarítását. Erre a legjobb a közös vásárlás, a spórolásra biztatás, a pénzügyi társasjátékok, a gyerek beavatása a családi költségvetésbe és tervekbe, illetve diákmunkára küldése, valamint a saját bankszámla nyitása, bankkártya adása.
Csak a szülők 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az oktatási intézmények feladata, hogy a gyerekek megtanuljanak felelősen bánni a pénzzel. Sokan hatékony módszernek tartották az iskolai vetélkedők és a közös, osztályszintű célok megvalósításához közös takarékoskodási akciók szervezését - tették hozzá.
A közlemény szerint erre épít a CIB Bank új, a Takarékossági Világnap alkalmából elindított edukációs programja. A pénzintézet fiókvezetői októberben országszerte több mint 50 iskolát keresnek fel, hogy a 10-15 éves korosztály számára rendhagyó osztályfőnöki órán játékos, kreatív formában hívják fel a figyelmet a megtakarítás fontosságára. Az órán az osztálynak különböző feladatokon keresztül kell összegyűjtenie a pénzt a közösen megszavazott célra - közölte a CIB Bank.