A zalaegerszegi helyszíneket buszos körjárat köti össze, melynek első állomása a PTE Egészségtudományi Kar Zalaegerszegi Képzési Központja lesz. Az előadások az egészségmegőrzésről és az egészségturizmus lehetőségeiről, valamint a különleges mentéstechnikákról, nemzetközi katasztrófa-segítségnyújtásról szólnak - mondta el Császár Gabriella igazgató az MTI-nek.
A BGE zalaegerszegi karán az okostechnológia és az informatika köré építették a programokat - közölte Kustánnné Fitos Amália dékáni hivatalvezető. A tematikus szabadulós játékok jó lehetőséget adnak a látogatóknak, hogy kipróbálják az ismereteiket az idegen nyelv, a pénzügy, a környezettudatosság, a matematika és a logisztika területén. Arra is lesz lehetőség, hogy a szétszerelt számítógépek alkatrészeiből újat alkossanak. A jó válaszokat érmékkel jutalmazzák, melyeket a látogatók ajándéktárgyakra válthatnak.
A PE zalaegerszegi Mechatronikai Képzési és Kutatási Intézetében egyszerű, de ugyanakkor látványos kísérleteket mutatnak be otthoni kellékek, valamint fizikai jelenségek (tűz, víz, levegő) segítségével. A látogatók megismerhetik a 3D-technológiák világát és megtekinthetik a sűrített levegővel működő autókat.
A Technológiai Centrumban a fizika, a kémia és a gépipar területéről mutatnak be érdekességeket: egyebek mellett a saját fejlesztésű, elektromos hajtású Formula 2000-es versenyautót és a Lego-elemekből épített robotot.
A TIT Öveges József Ismeretterjesztő és Szakképző Egyesület fizikával és a csillagászattal kapcsolatos programokkal csatlakozott a rendezvényhez. Csizmadia Szilárd "virtuális térben" tartja meg előadását a Naprendszeren kívüli világ kutatásáról és ezen belül az exobolygókról. A Németországban élő kutatóval interneten tartják majd a kapcsolatot. Ha kedvező lesz az idő, a Dísz téren lesz majd távcsöves bemutató.
A Kutatók éjszakáján a csillagvizsgálatra Nagykanizsán is lesz lehetőség. A PE Nagykanizsai Kampuszán a víz, az informatika, a turizmus és a környezetvédelem lesz majd a központi téma. Az innovatív programokon a feltalálók mutatják be találmányaikat: Zajzon Imre az úszó törpe erőművet, Gyurkó Balázs a saját maga által épített robotot, Drávecz Árpád és Varga Tamás az online-játékot, Koszorú Kristóf pedig az okostelefonnal irányítható tankot.