A Mastercard felmérésében az egyetemisták fizetési szokásait vizsgálta és megállapította, hogy számukra különösen fontosak az innovatív mobiltechnológiai megoldások, így például a mobiltárca is, amelyhez az kell, hogy a felhasználó rendelkezzen megfelelő bankkártyával és telefonnal, bankjánál pedig legyen elérhető az úgynevezett mobiltárca alkalmazás.
Arra is rámutattak, hogy a megkérdezettek 74 százaléka az egyetem mellett főállásban vagy alkalmanként dolgozik, fizetésük és más, például otthonról vagy ösztöndíjból származó bevételük pedig nagyrészt bankszámlájukra kerül, így elektronikusan elérhető.
A többnyire a 20-as éveik elején járó fiatal válaszadók ötöde okostelefonján keresztül intézi a számla- és mobilfizetést, 33 százalékának pedig már van ilyen jellegű tapasztalata. Ők többnyire ételt rendelnek telefonon vagy mozijegyért, esetleg parkolásért fizetnek így.
Kiemelték: a mobiltárcás fizetést a diákok egyelőre nem a mindennapi fizetés alternatívájaként képzelik el, hanem valamilyen rendhagyó helyzetben, például, ha otthon felejtik bankkártyájukat vagy olyan helyeken, ahol a készpénz használata körülményes lehet, 50 százalékuk a fesztiválokat, 45 százalékuk pedig a szórakozóhelyeket említette. A bankkártyás fizetéshez képest a mobilfizetés előnyét leginkább abban látják, hogy a telefon, ellentétben a készpénzzel és a bankkártyával, mindig kéznél van, valamint kényelmes és praktikus fizetési módot kínál, amihez még a bankkártyát sem kell előkeresni - ismertették.
A Mastercard az egyik globális piacvezető fizetési és technológiai vállalat, amely a világ leggyorsabb feldolgozó hálózatát üzemelteti több mint 210 országban világszerte.