Az MGE szerint az adatok azt mutatják, hogy a magánvásárlók visszatérése folytatódik, arányuk már megközelítette a 40 százalékot.
A kishaszonjármű piac augusztusi, 29,1 százalékos visszaesése a tavalyi magas bázissal magyarázható, a közben beszüntetett növekedési hitelprogram (nhp) hatása jelentős volt - közölték.
A nagyhaszonjárműveknél az év eleji visszaesés megfordult és 9,9 százalékos növekedést mutat az első nyolc havi adat.
A motorkerékpár piac továbbra is gyenge, annak ellenére, hogy a január-augusztusi időszakban 5,7 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett motorok száma az előző év azonos időszakához képest. Ennek a járműfajtának az értékesítését fokozottan befolyásolja az időjárás. Az MGE szerint a helyzet javítása érdekében fontos lenne a robogóazonosítás megoldása és a regisztrációs adó kiigazítása a használati kétkerekűeknél, valamint könnyíteni kellene a robogókhoz szükséges B kategóriás jogosítvány megszerzését.
A nehézpótkocsik forgalmazásának piaca mintegy 20 százalékkal nőtt tavaly, és a bővülés idén is folytatódott. Mindez az alacsony piaci kamatoknak, illetve a megnövekedett fuvarmegbízásoknak, és az új piaci szereplők megjelenésének köszönhető - áll az MGE közleményében.
A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi típusok közül az év első nyolc hónapjában a legtöbbet, 9408-at Suzukiból adtak el, Ford autókból 7128, Opelből 6534, Skodából 6291, Toyotából pedig 5236 kelt el. Az előző év azonos időszakában is a Suzuki állt az élen, a második helyen azonban az Opel volt, míg a harmadik, illetve a negyedik helyet a Ford, illetve a Skoda szerezte meg.