Naponta átlagosan 4961 lépést tesznek meg az emberek világszerte

Naponta átlagosan 4961 lépést tesznek meg az emberek világszerte - derült ki az amerikai Stanford Egyetem elemzéséből, amely szerint a magyarországi átlag 5300-5500 lépés között van.

A kutatók több mint 700 ezer ember okostelefonjáról gyűjtöttek be adatokat: egy Argus nevű alkalmazás mérte a felhasználók mozgását.

Ebből kiszámították, hogy a hongkongiak teszik meg naponta átlagosan a legtöbb, 6880 lépést, az indonéziaiak pedig a legkevesebb, mindössze 3513 lépést - írta a BBC News.

"Ez a kutatás ezerszer nagyobb, mint az emberek mozgásmennyiségével foglalkozó bármely korábbi vizsgálat" - húzta alá Scott Delp, a Nature című tudományos folyóiratban közölt tanulmány egyik szerzője.

A szakemberek a testmozgási egyenlőtlenség fogalmát használták a tanulmányukban. Ez olyan, mint a vagyoni egyenlőtlenség, csak nem a gazdagok és a szegények, hanem a legfittebbek és leglustábbak közötti különbséget jelenti. Kimutatták, hogy minél nagyobb a testmozgási egyenlőtlenség, annál magasabb az elhízottak aránya egy országban.

"Svédország például egyike azon országoknak, ahol a legkisebb a különbség a lakosság legmozgékonyabb és leglustább hányada között. Itt az egyik legalacsonyabb az elhízottak aránya is" - magyarázta Tim Althoff, a kutatók egyike. Az Egyesült Államokban és Mexikóban nagyjából ugyannyi lépést tesznek meg naponta az emberek, Egyesült Államokban mégis nagyobb az aktivitási egyenlőtlenség és magasabb az elhízottak aránya.

A szakemberek azt is kimutatták, hogy az olyan országokban, ahol alacsony az elhízottak aránya és kicsi az testmozgási egyenlőtlenség - ilyen például Japán is -, a férfiak és a nők átlagosan ugyannyit mozognak.

A nagy testmozgási egyenlőtlenséget mutató országokban azonban - Egyesült Államok, Szaúd-Arábia - a nők azok, akik kevesebbet mozognak.

A tanulmányukban 69 amerikai várost rangsoroltak aszerint, hogy mennyire könnyű bennük gyalog boldogulni. Az adatok szerint New York és San Francisco is a "gyalogosbarát" városok közé tartozik, Houstonban és Memphisben azonban autóra van szükség a boldoguláshoz.

Nem meglepő, hogy az emberek többet jártak gyalog a gyalogosbarát városokban.

A kutatók szerint az ilyen információk segíthetnek a városok megtervezésében, átalakításában, hogy azok több mozgásra ösztönözzék a helyieket.

Legfrissebb